Woensdag 10 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu Woensdag 10 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu

Woensdag 10 juni 2015

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Lex

12 Juni 2015 | Nederland, Utrecht

Woensdag 10 juni 2015, bewolkt en frisser
Bijtijds opgestaan, gewassen, gegeten en "gekleed". Ontbeten, gemengde nootjes uit NL, de bodem van het zakje is al zichtbaar, Jus O en nog maar weer heerlijke croissants, Lex heeft om 8 uur croissants gehaald in het epicerietje, een gekookt eitjes en een mok koffie er bij.
Om 10 uur heb ik weer zangkoor. Ik zie dat de mannen versterking hebben, een paar mooie zware basstemmen. De Duitse is afgehaakt, we zijn nu met 5 sopranen tegen 7 alten. We hebben een gemengd repertoire, van Dona-Nobis, canon, tot Sound of Music, musical in het Frans. Om enkele te noemen: Moonriver, 4 stemmig, het Belezy clublied, song of freedom a-new-naturist, een anthem geschreven door Leonard Lehrman. Verder Hello Mary Lou, Chiri-Biri-Dim, Der Mond ist aufgegangen.
Op hetzelfde moment wordt er een kookcursus gegeven. Het begon al aardig naar knoflook te ruiken (courgette taart) en scrumble kersentaart. Dat is natuurlijk ook leuk om te doen. Misschien iets voor Lex.
Het weer is zo omgeslagen dat de meesten wel gekleed gaan, al was het alleen maar een shirt. De mannen gaan toch wel wat langer bloot, zelfs op koor (?).

Om 12 uur terug op honk, nog maar weer een kopje koffie vonden we. Het weer bericht gaf aan dat er regen op komst is voor de hele dag. We besloten eerst boodschappen te doen in de Carrefour in Bedoin. De voorraad is op en moest worden aangevuld met brood, groenten, fruit, kaas, vis, salami, wijn en yoghurt. Buiten gekomen sprak Lex een Duitse fietstoerist die belangstellend keek naar onze fietsen met de hem bekende Duitse Rohloff-naven.
De regenbui kwam dreigend over, dus wij met een spurt terug, helling op, naar ons stenen stulpje. Uitgepakt en aan de lunch. Vers brood met Leerdammer kaas en mirtilli jam, kop koffie buiten op het terras. Dutje gedaan en mijn muziek doorgenomen. Lex is bezig de verslagen uit te typen op de Ipad. Hij begon ze te zetten op onze oude reisblog maar is toen overgestapt op een andere. Tot wij reacties kregen op de eerste blog van Jaap en Yvonne en Hans en Annemarie met wie we samen optrokken naar Rome. Dus is hij weer teruggegaan naar de oude reisblog. Clara en Sheila reageerden op de nieuwe reisblog, die wij dus verlaten hebben.
Het weer wordt steeds grimmiger. Donkere wolken stapelen zich op boven Belezy. We hebben ons avondmaal bereid en gaan er toch nog mee buiten aan tafel zitten. Gemixte aardappelschotel, diepvries, met boontjes, paddenstoelen. Flinke omelet met ontbijtspek gebakken. Gemixte sla-salade met oa rucola, radice. En ieder nog een glaasje rosé van het huis. Terwijl wij hiervan genieten breekt het onweer los. Wij snel naar binnen en verder gegeten. Trouwens Lex vertelt dat hij geleerd heeft dat de Walen het hebben over dejeuner, diner en souper en de Fransen over petit-dejeuner, dejeuner en diner als we het hebben over ontbijt, lunch en avondmaal. Weet dus wel wat je op je doet als je een Belg uitnodigt voor een diner. Dan staat hij om 12 uur al op de stoep!
Stevige donderslagen en bliksem. Het was voorspeld voor vandaag, maar wanneer en hoe laat?
Lex wast elke avond af en ik droog af en ruim op. We drinken 's avonds en 's middags veelal thee.
Het is inmiddels ca 22 uur. We lezen nog wat en dan naar bed. Morgen gezond weer op!

• 12 Juni 2015 - 22:37

Jaap&yvonne:

Grappig dat verschil tussen 'diner' (B) en 'petit dejeuner' (F). Goed om te weten! Dat onweer zou deze kant op komen - goed voor de plantjes, want alles is zo droog hier!