Zondag 14 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu Zondag 14 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu

Zondag 14 juni 2015

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Lex

15 Juni 2015 | Nederland, Utrecht

Zondag 14 juni 2015, Belezy. Het regent pijpenstelen, fris weer.
Bijtijds opgestaan, 8 uur. Lex is door de regen naar de epicerie, croissants kopen en wie weet wat nog meer? Het is een perenkoek/vlaai geworden.
Ik ben bezig met het verslag van gisteren. Als Lex terug is stopt de regen.
We gaan ontbijten, nootjes, Jus O, gekookt ei ( zie foto van zelfgemaakte eierdopjes) koffie en een croissant. Wat een luxe! Het weer klaart op. De zon komt weer tevoorschijn. De wind is fris. Lex neemt het verslag over op de Ipad in Pages. Ik heb het boek van Rene Appel.
De zon is wel warm en ik duik de schaduw in. Mijn onderarmen hebben met de fietstocht iets teveel zon gehad, nu maar even niet.
De lunch om 13.30 bestaat uit overgebleven pizza, opgewarmd in de magnetron en een broodje gerookte haring van de Carrefour. Samen delen we een glaasje overgebleven rosé.
's Middags slaat het weer om. Donkere wolken en gerommel in de lucht. Lex gaat even naar de Info om te kijken hoe laat de solo-zangeres Margo optreedt op het pleintje voor de bar en restaurant. Ik zie de donkere lucht en wil alles wat buiten op tafel staat snel naar binnen brengen. Ik pak eerst de bordjes, bestek en de Kobo-reader en wil dat over de drempel in de keuken brengen, struikel en maak een schuiver over de plavuizen! Ik schrik, maar zag direct dat de bordjes nog heel zijn en de Kobo schuift naar de trap. Ik voel gelukkig alleen een pijntje aan de grote teen.
Buiten liggen wat tegels voor de ingang en de drempel is abnormaal hoog. Mijn sandaal is achter een tegel blijven hangen en ik vlieg naar voren, met de spullen in mijn handen. Wonderwel niets beschadigd, alles is heel.
De muziek begint vanmiddag om 17 uur, maar het weer is onbetrouwbaar. We gaan toch alvast kijken. Margo heeft ook zo haar twijfels of ze buiten kan zingen. Misschien dan maar in het restaurant. Ze wacht nog even en gaat toch haar spulletjes buiten opstellen. Het weer wordt beter en de zon schijnt zelfs. Het wordt gezellig op het terras. We drinken een roseetje en besluiten om in het restaurant te gaan eten. Lex neemt tonijn met accessoires. Ik neem tagliatelli met pesto bereid met heerlijke olijfolie in een behoorlijk groot diep bord. Er is veel aanloop en het restaurant loopt vol. Margo zingt afwisselend Frans chansons, jazz en evergreens. We hebben niet gereserveerd, maar zijn gelukkig vroeg genoeg. In de koelkast wacht ons voor morgen nog een groentenschotel met kip en sla.
Om half negen lopen we terug naar ons honk. Lex wast de nog overgebleven vaat af en ik droog en ruim af. We zetten groene thee met mint en nu schrijf ik het verslag van vandaag.
De weersverwachting is goed, zonnig en wat warmer, 24 gr. De hemel kleurt avondrood en dat betekent " mooi weer aan boord". Zei mijn moeder altijd. En: "Morgenrood water in de sloot"

  • 15 Juni 2015 - 23:55

    Jaap&yvonne:

    Gelukkig ben JIJ nog helemaal heel! :)

  • 16 Juni 2015 - 10:44

    Clara:

    Wat beeldend geschreven ... heerlijk om te lezen ... ik heb overal beeld en geluid bij :-)
    Ook leuke foto's!
    Liefs Claartje xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Marieke en Lex

Actief sinds 17 Mei 2011
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 85049

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Groene weg naar de Middellandse zee

Landen bezocht: