Donderdag 18 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu Donderdag 18 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu

Donderdag 18 juni 2015

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Lex

19 Juni 2015 | Nederland, Utrecht

Donderdag 18 juni 2015, Belezy, zonnig, frisse mistral wind
Bijtijds opgestaan, 7.30 uur. Gewassen, gekleed, ontbeten (nootjes, JO, croissants en koffie).
Onze dagplanning is als volgt: we gaan iets eerder dan 10 uur naar Le Mas. Daar wachten de kralen die gevernist en geregen moeten worden. En er is koorzang. Lex heeft aangeboden om de kralen voor mij te doen. Juf Annie vindt het goed. Ik ga naar koor in het lokaaltje binnen. We nemen het repertoire weer door. Het gaat steeds beter, ook met het frans voor mij. Zelfs het Catalaans lukt me. Het laatste nieuwe bladmuziek van Mozart, Cosi fan tutte, is heel prozaïsch.
Als ik klaar ben is Lex nog bezig met de ketting. Hij heeft er iets moois van gemaakt, zie foto, de grote Jakobsschelp en 7 kleinere aan elke kant, met daar tussen zilverkleurige kraaltjes. Ieder hier maakt mooie en leuke kettingen, heel gevarieerd van model en kleur. Van "ons" springt er wel uit vind ik. Lex was wel de enige man tussen 10 voornamelijk Belgische vrouwen. Toen de ketting gepast. De kraaltjes en sluitwerk kosten €2,80. Lex gaf €5,-.
Toen zijn we teruggelopen naar onze casa om de spullen thuis te brengen om daarna naar Bedoin te fietsen. Van Anne-Marie vernamen we dat bij de Tabac bij het bakkertje kaarten en boeken te koop zijn van de Rhone-route, die wellicht minder zwaar is. Het winkeltje is echter gesloten en gaat pas om half drie weer open. We kopen bij 2 bakkers toch wel weer iets zoets, de laatste croissant au amande en een flinke moot French pudding of op z'n Frans: du pain passe. We besluiten om vanmiddag na modeltekenen van Lex naar de Tabac terug te gaan. We doen nig wat boodschappen in de Carrefour voor een vers stokbroodje, stukje Leerdammer, wortels, appels, flessen water en voor vanavond gevulde couscous (kip, balletjes, wordt en wat groenten).
Teruggekomen heerlijk lunchen, kaas en salami. Straks bij de thee smikkelen we de dolces omdat Edu jarig is vandaag.
Na het modeltekenen gaan we Bedoin in om een wegenkaart voor langs de Rhone te kopen. We vinden niet wat we zoeken, maar nemen toch de Michelin kaart mee plus wat ansichkaarten met postzegels. Om 17.30 zijn we terug voor de wijnproeverij. We ontmoeten daar onze Belgische overburen van vorig jaar. Ze herkennen ons onmiddellijk. We praten honderd uit over ditjes en datjes. Ons voorgenomen bezoek aan Stes Maries-de-la-mer, ja Heik we gaan het toch doen, krijgt het advies mee op te passen voor de Bohemians daar (diefstal), de muggen van de Camargue (moerassen) en het zwarte zand bij de monding van de Rhone in verband met radioactief materiaal van de vele kerncentrales langs de Rhone.
We wensen hen een prettig verblijf op Belezy en zij ons een goede reis. Terug op honk moet er nog gekookt worden. De couscous gaat de wok in. We eten er tomaten/komkommer bij, lekker fris. Een glaasje rosé erbij en kersen toe die Lex onderweg gekocht heeft. Ze zijn er nog steeds. Heerlijke, stevige, donkerrode zoete kersen. Een bak voor €2.
We beginnen al te piekeren hoe we de tassen gaan inpakken. De koelkast moet worden ontdooid en schoongemaakt. Morgen gaan we pizza halen. Het enige wat nog in de koelkast ligt is jam, JO, boter, kaas, salami, omelet, wortel. Dat eten we morgen op.

• 19 Juni 2015 - 11:52

Sheila:

Mooi die ketting, maar ook de tekening. Wat kan Bub niet?
    Is het niet gelukt om de casa een week langer te huren of hebben jullie al de fiets- en kampeerkriebels.

• 19 Juni 2015 - 16:58

Jaap&yvonne:

wat een prachtige ketting en mooie tekeningen. Vooral de laatste is grappig bovendien, omdat het een leuke sfeerschets geeft van zo'n modeltekensessie :)