Zondag 21 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu Zondag 21 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu

Zondag 21 juni 2015

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Lex

23 Juni 2015 | Nederland, Utrecht

Zondag 21 juni 2015, Avignon - Arle 45 km
Bijtijds opgestaan, 7.30 uur. Toiletbezoek (hele nacht opgehouden), gewassen, gekleed. Ontbijt bij de bar €7/pp. De tent moet weer ontruimd worden en de tassen ingeruimd ( lijkt Santiago wel). Dat is 5 jaar geleden. Dat ging wat sneller toen. We zijn het ontwend. Vorig jaar luxueus met de caravan op stap geweest. Dan gaat het toch wel anders.
Om 9 uur op het terras bij de bar hebben we onze petit dejeuner. Halve stokbrood, pakje boter, 2 potten jam, aardbeien en abrikozen, croissant en een flinke bak sterke koffie. Ik moet het samen met een gesmeerd "stokje" wegwerken. We ontmoeten er ook 2 Nederlandse fietsers. Zij zijn met de fietsbus naar Avignon gekomen en gaan nu via "de groene weg" terug. De oudere van het mannelijk stel heeft deze route vorig jaar gereden en knap pittig gevonden.
Om 11 uur verlaten we de camping. Het wordt een warme dag, 28 gr. We rijden de weg op, moeten links over de brug. Lex is de richting kwijt en we rijden de verkeerde brug over van het eiland naar het vaste land. Rondjes gereden en komen uiteindelijk op de goede weg op aanwijzingen van een vriendelijke Française. Ze biedt ons ook water aan. Richting Amaron komen we langs een tuinder Rijk Zwaan en komen dan opeens op een brug over de Rhone en geraken aan de goede zijde van de rivier. Toen doorpeddelen naar Arles. We zien veel zonnebloemvelden, graanakkers, boomgaarden, appels, peren, wijnranken. Naar links kijkend zie je mooie heuvels. Er is een mooi fietspad, geasfalteerd. Dat rijdt goed. Af en toe wat stijgend, maar het meest dalend en met de wind in de rug. Dat gaat voortvarend met dik 20 km/h. Als we deze wind maar niet tegen krijgen op de terugweg.
Na zo'n 45 km komen we aan op de camping. Onderweg hebben we onze lunch in Tarascon gehad. Een buitenwijk waar niet veel anders te vinden is dan door noord Afrikanen gerunde brasserieën. Willen eigenlijk koffie met koek of zo, maar gaan aan de nicoise en de merengue worstjes met sla en glazige, vettige frites. Mijn salade smaakt me prima.
Op het plein staat een gouden Madonna boven een poort. Wat het nou te betekenen heeft?
Op de camping "City" een plaats aangewezen met elektra voor de fiets. De tent opgezet en ingericht. Lex richting het centrum om geld te pinnen en water en Sweppes te halen. Om 19 uur gaan we naar de bar, aardige juffrouw. Lex neemt cote d'agneau met friet en sla en een panna cotta toetje. Ik neem Magret Canard met friet, sla. Allemaal lekker. Een flinke fles Perrier met bubbels erbij. We hebben een enorme dorst door het hartig hapje met de lunch en het zweten in de brandende zon.
Lex kan z'n Zwitsers zakmes, dat hij voor de Santiago trip van Alma gekregen heeft, niet vinden. Hopen niet dat we hem in Belezy hebben laten liggen.