Dinsdag 23 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu Dinsdag 23 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu

Dinsdag 23 juni 2015

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Lex

26 Juni 2015 | Nederland, Utrecht

Dinsdag 23 juni 2015, Stes Maries-de-la-mer, zonnig, veel wind, 30 gr
Bijtijds opgestaan om 7.45 uur, wakker geschud door de geluiden van buiten. De eigenaresse is de crêperie al aan het opstellen evenals de tafeltjes en stoelen op het terras dat aan ons kamertje grenst. We hebben maar zo-zo geslapen.
Gewassen, gekleed en toen naar onze petit dejeuner op het terrasje. Een flinke kop koffie met melk, JO, 1 flinke croissant, 2 mini jams, 2 pakjes boter. Het was heerlijk teveel.
We lopen naar het centrum richting supermarche. We willen wat voordelig fruit kopen, maar slagen daar niet in. De prijzen zijn hetzelfde als bij de groenteman. We kopen 2 flessen water van anderhalve liter, appels en mini eierlepels om eventueel een dessert bij de tent te nuttigen.
Het is warme, de zon schijnt fel, we lopen liever in de schaduw.
Teruglopend kiezen we toch voor een kortere weg dan via de boulevard. Wie schetst onze verbazing als we Liesbeth en Rem op de fiets tegenkomen. We tronen hen mee naar het terrasje van onze b&b en drinken er koffie met een verse crêpe erbij. We hebben genoeg stof om te praten. We drinken nog een biertje en zeggen voor de derde keer vaarwel.
Zij staan 8 km voor St Maries op een camping naturel, mooi en landelijk, met eenvoudig comfort.
Morgen vertrekken ook zij met als uiteindelijke bestemming het vliegveld van Marseille en vliegen dan terug.
Om 18 uur is er een mis in de kerk van St Marie en we gaan er heen. Het is voor mij bekende liturgie, maar ik versta helaas niets van het frans. Om 19 uu gaan we op zoek naar ons avondmaal. We gaan niet terug naar het restaurant van gisteren, te weinig voor veel geld. We kiezen voor een vissoep, bouillabaise, of zo. Horen 6 vissoorten in te zitten, maar de kabeljauw, volgens Lex was het Koolvis, was oververtegenwoordigd. Ik kies toch maar weer voor salade Nicoise wat natuurlijk een gok is. Dat blijkt ook met die grote krop sla op mijn bord.
We lopen nog even langs de gesloten winkels en ik koop op de valreep nog een schaaltje voor twee glaasjes. 's Middags kocht ik trouwens ook een zilveren pinkring met een muzieksleutel er op.
We zitten nu, ik schrijf half tien, op de kamer en moeten ons gaan voorbereiden op onze tocht morgen naar Arles. Alles gaat weer terug in de tassen.