Donderdag 25 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu Donderdag 25 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu

Donderdag 25 juni 2015

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Lex

28 Juni 2015 | Nederland, Utrecht

Donderdag 25 juni 2015, Arle-Avignon, ViaRhona, 55 km, zonnig en warm
Bijtijds opgestaan, 6.30. Worden wakker geschud door de schoonmaakster van het toiletgebouw, met een hoop kabaal en gekletter van deuren van de wc's. Tot half 8 duurde dat. We kunnen er als eerste gebruik van maken. De Amerikaan, gekleed in een zwarte katoenen t-shirt en broek gaat ook vertrekken. Hij gaat naar Nimes. In het begin moeilijk in leeftijd te schatten, maar wij denken dat hij onze leeftijd heeft. Hij woont al 10 jaar in Thailand, waarom weten we niet.
Voor we aan onze petit dejeuner begonnen hebben we de "koffers" al gepakt en aan de fiets gehangen. We lopen met de fietsen en de geleende tuinstoel naar de bar, tevens receptie. Ons ontbijt bestaat, net als de vorige keer uit JO, croissant, koffie met melk, boter, jam en elk een half stokbrood. Alles naar binnen gewerkt. Het wordt thuis wel afkicken. Lex raakt weer met de Amerikaan aan de praat over de route terug. We vertrekken uiteindelijk om 10 uur richting Avignon en proberen de ViaRhona, een stuk langer dan rechtstreeks, 55 km. Het is geen prettige weg, veel te druk en gevaarlijk. Kan ook kloppen, want dit gedeelte is nog lang niet klaar. Even Lex aan het woord:
......Hans, ik heb sinds kort een Edge Touring Plus, geladen met een OSM-fietskaart van heel Europa. Dit is de gratis kaart, bijgehouden door jan en alleman en gratis te downloaden, maar door Garmin bewerkt met ik denk de city-maps. Wordt door Garmin 2x per jaar geüpdatet. Over het algemeen wel goed, maar soms zitten er onnauwkeurigheden in. "RouteYou" een prima site om je routes samen te stellen, met hoogte informatie, maakt daar ook gebruik van. We hebben uiteindelijk toch gekozen voor de ViaRhona, ik schrijf nu zondag 28 juni. Hoop dat de Edge de "green tracks" langs de Rhone kan vinden. We omzeilen dan het klimwerk in de Drome.........
Onderweg met de lunch willen we een salade bij een brasserie, maar helaas, de sla is op. Dan maar koude Coke met ijsblokjes, van die groet flessen, ik denk 50cl. Ik begin er al aardig aan te wennen. Als het maar geen verslaving wordt.
Op de camping kunnen we hetzelfde plekje krijgen. Het is er wel zonnig nu, maar morgen kunnen we de tent in de schaduw opruimen. Trouwens de tent hebben we vanmorgen wat nattig, condens, ingepakt. Douchen en toen naar het centrum om van de levendige drukte te genieten. Mooie oude gebouwen. Lekker ijsje gegeten van €2,80 per boule, dat wel. De hoofdstraat doorgelopen en daar een eetgelegenheid gevonden die ons zint. Als entree nemen we een kleine salade, maar best wel behoorlijk. Zo lekker hebben we hem nog niet gegeten. Gemengde groenten, artisjokken, komkommer, sperziebonen, tomaat, radijs, mais, alles in een heerlijke dressing voor €8,50. Daarna tagliatelle carbonara voor Lex en voor mij tagliatelle met zalm. We zitten vol en hoeven geen dessert meer. Teruggefietst naar de camping om half negen.