Zaterdag 27 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu Zaterdag 27 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27 juni 2015

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Lex

01 Juli 2015 | Nederland, Utrecht

Zaterdag 27 juni 2015, Orange - Bollene.
Het wordt vandaag zeer warm. Ook weer wind uit het noorden. Bijtijds opgestaan om 7.30 uur. Lex gaat eerst naar het sanitair. Ik breng mijn spullen alvast uitgang. Ik sta helemaal verstijfd op. Heb wel redelijk geslapen, maar de luchtbedden voelen aan als een waterbed. Ik kan daar denk ik niet goed tegen. We krijgen af en toe een app van Liesbeth en Rem. Ze volgen ons. Maandag vliegen zij vanuit Marseille naar NL. Om 9 uur naar de bar voor ons ontbijt. Een grote kop koffie met melk, 1 croissant, 1 blik JO, 1 knots van een stokbrood. We krijgen een mes om hem te attaqueren. Eenvoudiger kan bijna niet, denken wij.
We rijden om 10 uur weg. Goed uitkijken. We houden de auto's op afstand. Ervaring van Liesbeth, ze stoppen niet. De Garmin zoekt zijn eigen weg. Zoekt wel de rustige weggetjes uit, dat moet gezegd worden, ook al is het soms om.
Langs de bermen hoor ik de sprinkhanen (?), maar de cigales in de sparren/ dennen overstemmen deze met gemak.
De MontVentoux volgt ons nog steeds in het oosten. In St Cecilia willen we een kop koffie, maar de terrassen zitten tjokvol, dus karren we door. We hebben veel water bij ons en stoppen regelmatig ergens in de schaduw. We gaan nu richting Bollene en stappen af van de Drome-route. In een klein dorpje stoppen we bij een bar voor een groot glas echte koude cola met ijsblokjes a €3,40. Een Fransman die in België gewerkt heeft spreekt ons aan in het Vlaams. Daar wisselen we wat woorden mee.
We rijden verder met wind tegen naar Bollene. De Garmin zet ons af bij de Office de Tourisme om half twee. Maar om half drie gaat die pas open. Op het terras bij de pizzeria ernaast bestellen we salade kip en salade chevre voor €8 per stuk. We mogen op het terras blijven zitten met een glas water als de pizzeria ook de siesta-stand ingaat. Het is bloedheet.
De vvv laten we naar een chambres d'hotes bellen in de omgeving van het centrum. We reserveren voor twee overnachtingen.

Mario brengt ons en een deel van de bagage naar onze keurige kamer. De fietsen krijgen een plek in de lekker rommelige schuur van deze bio-chambres d'hotes met een welhaast tropische tuin met onder andere pisangbomen. Dragen echter bijna geen vruchten. Het begint wel hoopvol met de bloesem, zeg maar. Uiteindelijk groeien er trosjes aan met banaantjes waaraan geen eer aan te behalen valt. Maar ook vind je er bamboe, palmen, agave, klimop, hortensia's, oleander.

's Avonds eten we bij een brasserie op het pleintje van de vvv, nadat we voor gesloten deuren kwamen bij de Vietnamees. Er staat ook een aziatische schotel op het menu die we ons goed laten smaken. Maar het had een onsje meer gemogen.
Het dessert gebruiken we op de kamer: nectarines, abrikozen, banaan, appel.