8 juli 2015, kort verslag - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu 8 juli 2015, kort verslag - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu

8 juli 2015, kort verslag

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Lex

08 Juli 2015 | Nederland, Utrecht

Woensdag 8 juli 2015
Gisteren een reservering gedaan bij een b&b in Sacquenay, 50 km fietsen van Dijon naar boven.
Prima geslapen en met een petit dejeuner zoals van gisteren gaan we monter op stap. Het weer helpt een handje. Een stuk koeler, om niet te zeggen aan de koude kant. Wind uit het westen, misschien wel zuidwesten af en toe. Ondanks de glooiingen met hellingen van soms 5-6% gaat het toch gesmeerd. We komen al om 13 uur aan. Dat is 2 uur vroeger dan we hebben aangegeven. Trouwens erg veel tijd raakten we niet kwijt aan uitnodigende barretjes, restaurantjes en boulangerietjes. Want die heb je onderweg niet als je alleen maar door gehuchtjes geleid wordt. Wel mooi zo het glooiende landschap van goudgeel graan en bermen waar veel in te beleven valt. Marieke vindt er de "huzarenliefde". Ze plukt enkele stengels voor Sheila. Dan ziet ze ook velden paardenbonen, bekend van de Santiago-reis. Daar plukt zij ook wat van.

We mogen gelukkig al naar binnen in ons zeg maar ouderwets eenvoudig ingerichte tuinkamer met alles er op en er aan. Het avondeten hebben we ook geregeld. Ze bieden table d'hote aan om half acht. Marieke noteert:
We begonnen met vlees/vis-mouse met sla en tomaat. Vervolgens aardappel/kaas gratin, sperzieboontjes, haas (heerlijk gekruid), karaf rode wijn, water, brood. Daarna kaasplankje en als toetje een soort flan met rabarber. Heerlijk, buikje rond.

Er is nog een gast aan tafel. Een fransman uit Calais, ook al met pensioen. We proberen iets aan conversatie te doen, maar met drie woordjes frans in je rugzakje stokt het gesprek al snel en staar je maar glazig voor je uit. Wel jammer.
Voor morgen ook weer een b&b geboekt, door NL-ers gerund. Maar we hebben wel 70 km te trappen. De verwachting is tegenwind, maar wel koel.