Vrijdag 17 en zaterdag 18 juli 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu Vrijdag 17 en zaterdag 18 juli 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu

Vrijdag 17 en zaterdag 18 juli 2015

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Lex

19 Juli 2015 | Nederland, Utrecht

Al enige dagen hebben we geen of nauwelijks wifi. Ik hou het daarom kort. Met de Eifelexpres duurt de rit 1,5 uur, alle tussengelegen stations aandoend. Hij wordt veel gebruikt door fietsers. Het kost niet veel. Voor €12,5 reis je de hele dag op dat traject en de fiets mag gratis mee. Je ziet eigenlijk ook meer fietsen in de trein dan op de fietspaden die meestal langs het spoor lopen.
Trier is een mooie stad en, het noodlot van mooie steden, barstens vol toeristen, die gelukkig vrijwel uitsluitend aan het shoppen zijn of zich op terrassen op straat vermaken.
We maken, voor velen de bekende wandeling Porto Nigra, Hauptmarkt met St Gangolf, Dom St Peter, Liebfrauenkirche, Konstatin Basilik en toen zijn we met het rijtje opgehouden, het was al indrukwekkend genoeg. Maar we kunnen Trier toch niet verlaten als we het geboortehuis van Karl Marx niet hebben bezocht. Als je veel Chinezen bij elkaar wilt zien moet je daar zijn. Alles in het museum wordt gefotografeerd. Met de audio-begeleiding in het NL, ze hebben het daar in alle talen, ook in het Chinees natuurlijk, hebben we heeeel wat informatie tot ons genomen.
Van de treinreis hebben we heerlijk genoten. De hele fietstrip, van Trier naar Gerolstein laat zich nu als een mooie natuurfilm aanschouwen.
Morgen staat een treinreisje met de fietsen op het programma, naar Nettersheim, net aan de andere kant van de grote bult in de Eifel route. We hebben daar een Ferienwohnung voor 1 nacht besteld. Hoe we aan ons kostje moeten komen maandagochtend is nog de vraag.

• 19 Juli 2015 - 14:17

Sheila:

Merk aan het verslag dat de Wifi of jij een beetje in de war is. Als Nettersheim een station en Ferienwohnungen heeft, moet ze op z'n minst ook een Imbiss hebben! Voor morgen: veel plezier!