Dinsdag 21 juli 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu Dinsdag 21 juli 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu

Dinsdag 21 juli 2015

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Lex

21 Juli 2015 | Nederland, Utrecht

Even heel kort. De trip Heimbach - Juelich is ongeveer 50 km lang en voert ons vandaag langs de Rur. Dit zal tot Roermond voortduren. De zwaarte valt ons tegen. In het begin is het traject heuvelachtig, maar wel in zijn totaliteit dalend. Maar de steile korte klimmen brengen je gemiddelde behoorlijk omlaag. Bovendien gaat het grootste deel van deze route over onverharde weg, heel vaak slecht met kuilen. Slecht voor je zitbotjes. Zeker in het begin is het uitzicht vanaf de fiets over de smalle paden in de beboste Eifel spectaculair. Later trekt het landschap wat minder de aandacht. Maar steeds ben je in gezelschap van de Rur. Soms smal en snelstromend en soms breed als een meer. Ene keer links van je en dan weer rechts. We komen aardig wat fietsers tegen die de route rijden.
In een van de dorpjes houden we halt bij een bakker/conditorei voor een cappuccino en natuurlijk gebak. Enorme moten. Een appel- en een pruimengebak. De appel hebben we gedeeld en de pruimen ingepakt en meegenomen die we met de lunch hebben verorberd.
Juelich kom je binnen via industriegebied als je de navigator volgt. Niet om vrolijk van te worden. We passeren onder andere Smurfit Kappa, een papier/kartonfabriek, die ik aan de geur herken van de vele bezoeken die ik in het verleden bij de papierindustrie heb afgelegd. Maar na 2 km komen we, om half drie, drie uur in het niet onaardige centrum van Juelich met ons Stadhotel daar middenin. We denken dat het een oud hotel is, maar goed onderhouden. Het is wel warm in het gebouw, ook in onze kamer op de 2e verdieping. Een fan staat al paraat die we meteen in werking zetten.
Pal aan de overkant van de straat ligt Mai Thai waar we om half zeven op af stappen en heerlijke gerechten verorberen. We hadden geen extra rijst moeten bestellen, want we knappen uit onze kleren. Bij het ommetjes lopen om het eten te laten zakken gaan we nog even voor een fles water een supermarkt binnen die tot 22 uur open is.
Morgen gaat de reis voort naar Roermond waar we een souterrain hotelkamer hebben geboekt met kitchenette bij Mac Arthur in het centrum. We zijn benieuwd.

• 22 Juli 2015 - 09:54

Sheila:

Jullie zijn kanjers! Nog een paar "stappen" en jullie zijn weer in Ned. ondanks alle hobbels die jullie hebben moeten nemen.