Zondag 26 juli 2015 - Reisverslag uit Bastenaken, België van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu Zondag 26 juli 2015 - Reisverslag uit Bastenaken, België van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu

Zondag 26 juli 2015

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Lex

28 Juli 2015 | België, Bastenaken

Zondag 26 juli 2015, Ede - Eemnes
Om 8.00 is het ontbijt, zeer uitgebreid en lux, we nestelen ons op een van de romantische bankjes in een nisje. Heeft iets weg van een boudoirtje. Drie kwartier aan het ontbijt, terug naar de kamer. Lex haalt de fietsen uit de, ze noemen het hier "het fietsenhotel". De bagagekar, net als bij de Gamma, hadden we mee de kamer in genomen waar we onze bagage op hebben gelaten. Dus met deze kar en alle bagage kunnen we zo de lift in en naar de achteruitgang op de bgg rijden.
De fietsen zijn zo beladen. Lex rekent af en we willen net vertrekken als een van de gasten aan ons vraagt of wij de sleutel van het fietsenhotel hebben. Met het schaamrood op de bruine kaken haalt Lex de sleutel uit een zak van zijn regenjack. Het zal niet de eerste keer zijn dat we een sleutel van ons onderkomen vergeten in te leveren.
We boffen, het is droog, frisjes, wind is ZW. We vliegen over de met afgerukte takken bezaaide fietspaden. Het is goed geweest dat we gisteren een tussenlanding in Ede hadden. Onderweg rijdt een zendeling, ene Han Schuurman, ons achterop. Hij beweert een profeet als Mozes te zijn. De "bekering" wordt plots afgebroken omdat de profeet rechtsaf moet gaan en wij rechtdoor.
Voor een kopje koffie en Lex een appeltaart stoppen we om 11 uur in Scherpenzeel bij een terrasje tegenover een hervormde kerk.
De fietstocht verloopt voorspoedig langs Amersfoorts dierenpark, zusterhuis, Birkstraat op naar Soest. Sempoerna is helaas dicht, ons Indisch hapje voor de lunch gaat niet door. Ook de Indonesische toko verderop is dicht. Dan maar meteen naar huis. Op de Wakkerendijk een bijna botsing met een roekeloos rijdend groepje wielrenners. Het zal je toch gebeuren zo in het zicht van de haven.
Thuis aangekomen zien we Alma, Heiko, Aime en Roman druk bezig in tuin en huis. De ramen hebben ook een wasbeurt gekregen. We worden gastvrij ontvangen en drinken thee en koffie, eten roomboter wafels en doen relaas van onze vakanties. Wat later komen Clara en Irvin ook binnen. Ze zien er goed uit. Frank, Maartje en Mees komen 's avonds een hapje eten afkomstig van "De Chinees van Eemnes". Het is fijn allen weer te zien en terug te zijn op honk na 1622 fiets- en 300 treinkilometers.

• 28 Juli 2015 - 23:01

Sheila:

Kanjers! Trots op jullie en dank voor de verslagen.