Donderdag 11 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu Donderdag 11 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu

Donderdag 11 juni 2015

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Lex

12 Juni 2015 | Nederland, Utrecht

Donderdag 11 juni 2015, Belezy, mooi weer, zonnig
Bijtijds opgestaan, ontbeten zoals gewoonlijk (nootjes, Jus, koffie)
Straks om 10 uur weer fijn naar zang-koor. Lex gaat vanmiddag naar Franse conversatie. Het zou ook heel nuttig voor me zijn. Ik heb geen Frans gehad tijdens mijn school-opleiding, handelsavondschool. Ik koos voor Duits.
Het weer is opgeknapt zoals voorspeld was. Gisterenavond was er hevige onweer maar ging 's nachts over. Helder blauwe lucht, heerlijk. Maar voor hoe lang? De voorspelling voor het weekend is triest. Dus moeten we er vandaag volop van genieten, zwemmen!
Ik heb heerlijk gezongen en Lex heeft in de tussentijd 14 baantjes getrokken. Na mijn zang hebben we getweeën eerst een rondje gelopen langs de lodges (van die gampling tenten). Ook heel aardig. Daarna naar het zwembad. Ik had geen zwempak bij me, maar dat is natuurlijk niet nodig, ha ha. Dus zo het water in. Ligstoel uitgezocht en in de schaduw geplaatst. De zon is knap warm en we moeten niet verbranden. We hebben een tijdje in het water gelegen en het zwemmen gaat ook weer een stuk beter. De knieën en de spieren hadden dat al een tijd lang niet gedaan.
De lunch was zeer eenvoudig ( wortels en crackers). Het lijkt er op dat er bij het zwembad niet gegeten wordt. We hebben het niemand zien doen (hygiene?).
Lex ging om 14 uur weer naar Franse conversatie. Hij heeft er Fred leren kennen, een aardige tikje nerveuze man van 73. Schildert ook. Heeft een leuke stijl, zeg maar primitiefjes met heldere kleuren, een beetje stripachtig. Hij praat snel, tikje Rotterdams. Tijdens de conversatie Frans probeert hij ook snel te praten, met alle gevolgen van dien. Tijdens het marktspel, je weet wel: ik ging naar de markt, kocht daar brood.... en de volgende: ik ging naar de markt en kocht daar brood, groenten .... enz. Toen Fred aan de beurt was " kocht" hij en hij wees naar zijn bril ... un bicylette! Hilariteit bij de Nederlanders, Duitsers en Vlamingen.
Van 16-18 uur was het wijnproeven (wijnboeren) onder de platanen. Daar troffen we ook Fred en Coby zijn vrouw. Ook erg aardig. Doet me heel erg denken aan Addie Boot, zelfde humor. Van oorsprong uit Rotterdam, dat hoor je wel (Addie uit Gouda), maar nu in Breda. Ze is min of meer gehandicapt. Heeft diabetes 2, en reuma waardoor ze aan beide knieën is geopereerd, halve protheses, wat niet veel geholpen heeft. Maar toch lachen hoor, bewonderenswaardig. Zij vertrekken zaterdag weer naar een andere bestemming aan de Middellandse zee. Ze kamperen al 9 jaar naturistisch.
Tijdens het wijnproeven, waar je knap vrolijk van wordt, speelde mijn pianist/ dirigent samen met anderen in een jazz-combo. Lex en ik waagden nog een quick-step op het gras onder de platanen op de klanken van "Sweet George Brown". Eigenlijk zouden ze hier ook een dansavond moeten organiseren.
Toen we geen wijn meer kregen (voor €2,50 borg kon je een wijnglaasje krijgen) zijn we naar ons huisje home sweet home teruggelopen. Het was inmiddels 18.30 uur en hebben de proviand uit de koelkast gehaald. Vooraf zijn we nog bij het winkeltje geweest en hebben 2 moten tonijn, tomaten, komkommer, appelazijn en ciroen gekocht.
Dus kokkerellen, eerst de vis in de enige wok/braadpan gebakken, daarna de wokgroenten er in. Daarbij gemengde sla gemaakt. Het keukengerei is minimaal. Mooie borden, dat wel. Bestek wat grof, broodmes, bekers voor koffie en thee, wijnglaasjes, waterglaasjes. Het lukt ons uitsekend, we redden het wel.
We hopen toch dat het weer ons morgen niet in de steek laat, dan hoeven we niet binnen te blijven.
Isolde is vandaag jarig en Lex heeft een appje gestuurd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Marieke en Lex

Actief sinds 17 Mei 2011
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 85150

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Groene weg naar de Middellandse zee

Landen bezocht: