Maandag 15 juni - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu Maandag 15 juni - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu

Maandag 15 juni

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Lex

16 Juni 2015 | Nederland, Utrecht

Maandag 15 juni 2015, Belezy, afwisselend bewolkt en zonnig, fris
Bijtijds opgestaan 8 uur, was gedaan. Gewassen, gekleed, ontbeten: onze nieuwe nootjes, Jus O, koffie. Vandaag eens geen croissants voor de verandering, maar ons overgebleven zoutloos brood met boter en jam.
We gaan vandaag een fietstoer maken naar Malaucene via de col Madeleine van 448 m.
Dat was een stevige klim van soms 8-9%. Veel wielrenners passeerden ons. Het is de route die de Mont Ventoux van de andere kant benadert. Onderweg wat foto's gemaakt. In Malaucene een kop koffie gedronken, maar eerst bij de bakker (die open is, maandag zijn er vele gesloten) een heerlijke met amandelspijs en chocola gevulde croissant en een stokbrood met maanzaad gekocht. Op het terras, Lex cafe noir en ik cappuccino, hebben we de croissants opgepeuzeld (was toegestaan). Ansichtkaarten gekocht. Toen de weg terug, achter de Garmin aan. Hij stuurde ons een andere weg op richting Mont Ventoux. Ik twijfelde, maar Lex zei we gaan. Een stuk omhoor geklommen, langs een kapel uit de 12e-13e eeuw. Zag er nog heel goed uit, maar was gesloten. Weer verder omhoog, 9% minstens. Ik kon het met mijn motorhulp goed aan, maar voor Lex was het ploeteren. Mooie rotswanden aan de linkerkant van de weg (foto), maar het bleef maar stijgen. M'n accu begon al aardig leeg te raken. Hij was niet 100% geladen toen we vertrokken. Ik begon te stressen. Lex gaf het nog niet op. Volgens de Garmin kwam er een weg rechtsaf naar Bedoin, waarna we zouden dalen. Dat duurde nog vrij lang. Toen we daar waren bleek het een zeer onverhard bos pad te zijn, die steil naar beneden liep. Zelfs lopend was hij praktisch onbegaanbaar. De Garmin, met volgens Lex een "opensource" fietsroutekaart, blijkt toch niet helemaal betrouwbaar. De beslissing werd genomen, we gaan weer terug naar Malaucene en pakken daar de weg van de heenroute op. Het ging met een rotgang, 35 km/uur. Dan moet je goed oppassen met al het verkeer, auto's, motoren, wielrenners, die je willen inhalen. Was blij toen we terug waren in Malaucene om de vertrouwde weg terug te fietsen, ca 12 km, omhoog, omlaag, scherpe bochten.
Om ca 15 uur waren we heelhuids terug bij ons onderkomen. De ansichtkaarten beschreven aan onze familie en bekenden. Lex heeft nog een paar baantjes getrokken.
Om 17 uur een ontvangstbijeenkomst bij Le Mas, net als vorige week. Glaasje wijn, toastjes en bakjes fruit. Het is voor Lex nu ook bekend dat de tekendocent deze week weer begint. Dat betekent dat Lex dinsdag t/m vrijdag om 15 uur kan gaan modeltekenen onder de platanen. Ik ga deze week in plaats van zingen kralen maken. Helaas is dat op hetzelfde tijdstip als het koorzingen. Ik hoop ergens dat ik woensdag nog eventueel mag meezingen. Ik wacht wel af. De dirigent was een beetje teleurgesteld toen ik zei dat ik de keuze voor de kralen heb gemaakt. We zien wel.
Er zijn aardig wat kaarten te versturen, dus schrijven maar.
Om 18.30 uur met het eten begonnen. Diepvriesgroenten: sperzieboontjes, broccoli mix, kippenboutje en gemixte sla. ( komkommer, tomaat)
We hebben prima gegeten. Lex wast af en ik ruim op en toen ben ik aan dit verslag begonnen.
Ik ga nog wat lezen, Jan Siebelink of Rene Appel.
De zon schijnt nog op ons terrasje. Morgen en de rest van de week een goede weersvoorspelling, we zullen zien.

  • 16 Juni 2015 - 22:31

    Hans Eggerding:

    Hoi Lex en Marieke,
    Ja dat ken ik, van die Garmin. Soms kom je dus echt voor verrassingen te staan. Nog een geluk Marieke, dat je accu niet leeg raakte. Ik neem tenminste aan dat het anders stgevig trappen wordt.
    Veel plezier met de fietstochtjes en jullie cursussen. Gr. van Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Marieke en Lex

Actief sinds 17 Mei 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 85143

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Groene weg naar de Middellandse zee

Landen bezocht: