Woensdag 17 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu Woensdag 17 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu

Woensdag 17 juni 2015

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Lex

18 Juni 2015 | Nederland, Utrecht

Woensdag 17 juni 2015, Belezy, mooi weer, wind, fris
Bijtijds opgestaan, 8 uur, gewassen, gekleed, ontbeten (nootjes, Jus, gekookt eitje, brood, jam, geen croissants). Om 9.45 richting Le Mas voor het koor. Als ik niet mee mag doen gaan we naar bedoin voor de VVV, bakker en een fietstest (ik vind dat de fiets zo zwaar trapt als ik e-drive gehad heb en terugschakel naar de 0-stand). Maar zowaar, ik mag meezingen. Het is weer een mooi repertoire, engels, frans, spaans en going home van Dvorcak. Maar Going Home is van Vicky Braun, althans de tekst, maar nu heet het Down De Road (er staat echt .... De ......).
Het koor is groter dan vorige keer, van alle stemmen meer. Er wordt serieus gerepeteerd.
Naast me zit "Helmi" van El-Orpheon ( geheugensteuntje voor mij). Links zit "Sheila", komt uit Ede, waar ze in een a-capella koor wereldmuziek zingt met ex-kankerpatienten.
Margo, uit Haarlem, is er niet bij. We spreken haar later met husband bij het zwembad. Ze hebben ook veel fietservaring, vooral in Azië.
Na het koor staat Lex al te wachten. We gaan naar het zwembad. Ik breng nog eerst de bladmuziek terug naar huis. Lex heeft 20 banen gezwommen op z'n dooie akkertje, ik waag me er niet aan. Er staat een koude mistral, raast over het zwembad. Kruip nu wat meer in de zon. We hebben een gesprek met Margo en haar man, vooral over het fietsen, dat zij heel veel gedaan hebben. Maar ze hebben nu sinds 2 jaar een e-bike. Hij is 70, zij wat jonger denk ik.
Lex is vanmorgen naar Bedoin gegaan om mijn fiets te testen, bij de VVV het verslag te uploaden en bij de bakker heerlijke met amandelspijs gevulde croissants te halen van €1,50/stuk. De fiets mankeert niets volgens Lex, maar de overgang van zelfs de laagste stand naar 0 is zo groot, dat je denkt dat je de accu aan het opladen bent. Soms zit er nog een valsplatje in de weg, dan is de overgang helemaal groot.
We smullen samen van de croissants met een kop koffie. De lunch slaan we maar over. Om 15 uur gaat Lex naar de "onder de platanen" om model te tekenen. Het model van vorig jaar ("Hercules" Steven) komt al aangelopen. Er komt nog een tekenaar bij, de Duitse Marlies. Er is niet veel animo bij de Belezy-gangers.
Ik heb in de morgen een handwas gedaan en dat is door de mistral al aardig droog gewaaid. Met de Franzosen naast ons hebben we alleen "bonjour" contact.
Om 18.45 fietsen we naar Bedoin, restaurant Escapade. We rijden er langs en reserveren er voor 19 uur.
We krijgen een 2-pers tafeltje in de zon. Maar die gaat ook onder en dan is het fris. We hebben erop gerekend, de vesten meegenomen. Lex bestelt een kippenpoot en een Magret-canard voor mij, Panache bier en een alcohol vrij biertje. Vooraf pesto op toastjes en een vis-amuse in een hoog glaasje.
Dan komt ons hoodgerecht dat zorgvuldig is opgediend. Canard rosé met 3 krieltjes in schil, courgette, rode paprika, aubergine schijfje en de eendfilet versierd met warme rode kersen. Een plaatje. Lex had graag een volledige kippenpoot met tenen en al. Maar ze hebben de kippenpoot nu bij de knieën afgehakt. Het smaakte hem allemaal wel voortreffelijk. Het restaurant met een overdekt terras loopt behoorlijk vol. Het personeel loopt haastig heen en weer en heeft weinig tijd voor de gasten. Het vergeet onze karaf water en wil ons snel aan het dessert hebben. Lex bestelt op goed geluk een toetje en ik neem een pot groene thee.
We moeten enorm lang wachten om te kunnen afrekenen. Ze hebben hun handen vol aan de bediening. Uiteindelijk loopt Lex naar de kassa.
Om 21.45 keren we terug naar ons huis.
Over de kralen gesproken. Lex gaat ze morgen vernissen en rijgen, met andere kraaltjes ertussen. Ik ga dan zingen, wat ik met Johan heb afgesproken. Reuze benieuwd hoe het gaat uitpakken.


  • 19 Juni 2015 - 20:34

    Alma:

    Zielig toch dat kipje... Zomaar bij de knietjes afgehakt...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Marieke en Lex

Actief sinds 17 Mei 2011
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 85151

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Groene weg naar de Middellandse zee

Landen bezocht: