Zondag 12 juli 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu Zondag 12 juli 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu

Zondag 12 juli 2015

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Lex

12 Juli 2015 | Nederland, Utrecht

Zondag 12 juli 2015, Mirecourt - Nancy, 55 km
Om 7 uur opgestaan en 7.40 aan het ontbijt. Zoals in hotels gebruikelijk, koffie, thee cruesli, yoghurt, JO, fruit, croissants (hier niet knapperig), stokbrood, jams, ei, serano ham, kaas, enz.
We nemen het ervan. Om 8.45 terug naar de kamer voor de bagage. Om 9 uur vertrekken we richting Nancy. Door en om de bergen, het land in. De wind probeert het ons nog steeds moeilijk te maken. De klimmetjes in de dorpen zijn heftig maar niet te lang. Lex heeft er geen moeite mee. Het is ook lekker koel weer. Het autoverkeer is zo op een zondag een stuk minder. In elk geval geen vrachtwagens. Om 11 uur onze eerste stop, zittend op een bankje peuzelen we appelflappen van de Lidl op. Het is heel rustig zo om je heen. Niemand te zien, slechts hondengeblaf. We fietsen verder langs de eeuwige graanvelden en paardebonen. Om 12.15 een stop voor de lunch, een appelflap en overgebleven pizza van gisteren. Water hebben we altijd bij ons.
We naderen Nancy, eerst de voorstad. We negeren de Garmin en kiezen ervoor het fietspad langs een kanaal te vervolgen. Het kost wel wat extra km's omrijden. Om 14 uur werken we de laatste appelflap naar binnen. We komen om 15 uur aan bij hotel Best Western nadat we een heel stuk door de stad hebben gefietst. Het hotel ligt tegenover het treinstation.
We hebben een kleinere kamer vergeleken met gisteren, een 2 persoons bed, toilet, douche en uitzicht op het station in de verte. Er staan 2 kopjes klaar voor koffie of thee en een flesje water, bloknootje en een pen.
Lex gaat op pad om water te halen en te vragen waar we vanavond kunnen eten. Ik doe een dutje.
Om 17 uur gaan we naar het station om te informeren naar de treinen naar Metz of misschien wel Thionville. Naar Metz is het met de auto maar 40-50 km, maar volgens de Garmin is de fietsroute 75 km. Daar hebben we eigenlijk geen zin in. En om over de autowegen te gaan lijkt ons ook niks.
We lopen naar het oude deel van de stad, naar place Stanislas. Een groot plein omringd door monumentale gebouwen en ook een Arc de Triomf. Er zijn veel mensen op de been. We hebben er wat rondgelopen en een ijsje gepeuzeld, mokka en karamel. Er is een expositie van beeldende kunstenaars. Heel leuk om te zien, keramiek, couture, etc.
We gaan terug richting hotel en lopen zo langs een aantal eethuizen. Eerst dachten we aan een brasserie dichtbij het hotel. Uiteindelijk is het de franse Italiaan geworden. Om 19 uur staan we als eerste binnen en krijgen een plaatsje bij het raam boven.
Voor het eerst drinken we een biertje, Lex een tap en ik no alcohol. We bestellen voor mij Magret Canard en Lex een kip Italiana. Lex zweert geen Italiaans eten meer in Frankrijk te bestellen.
We nemen een espresso en een cappuccino en vertrekken naar ons Best Western.
We gaan op zoek naar de tweede magneetkaart voor de deur. Heilige Anthonius heeft ons weer geholpen. Hij zat "verstopt" in Lex portemonnaie.

• 13 Juli 2015 - 21:41

Johanna Kool:

Hallo Marieke en Lex zoals ik vernomen hebt gaat alles goet met jullie en dat ben ik blij om te horen ,
    met ons gaat alles ook goed ,het is hier ontzettent warm +35 à 40 graden al 10 dagen lang .
    Ik ben op het ogenblik thuis gelukkig vanwegen in de bergen krijg ik geen internet ontvangst en dat vind ik dus erg jammer ook vanwegen facebook ,deze week ben ik geloof ik nog hier ,met Michele z,n land gaat het ook prima we eten al sla en comcommer de rest moet nog komen.

Groetjes van ons allen Hanneke en Michele .