Dinsdag 9 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu Dinsdag 9 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu

Dinsdag 9 juni 2015

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Lex

10 Juni 2015 | Nederland, Utrecht

Dinsdag 9 juni 2015
Belezy, prachtig weer, ca 30 gr. Bijtijds opgestaan, slecht geslapen, wakker gelegen.
Ontbeten, nootjes, Jus O. Gewassen, gekleed.
Op ons terras is in de vroege ochtend geen zon. Die komt wat later. Dus ontbijten doen we soms toch binnen met de deur open.
De buurtjes zijn vroege vogels en actief. Wij nemen de tijd.
Vandaag was het weer de eerste kennismaking met het koor. Er waren zoals gewoonlijk weer meer vrouwen dan mannen en meer sopranen dan alten. Er waren een paar tenoren en bassen.
Om 10 uur gingen we van start. Er zijn er die ik van het vorig jaar herken. Uiteraard de pianist/dirigent en zijn ega. We hebben leuke liedjes, Engels, Frans, Duits en Jiddisch. Naast mij zit een Duitse. Ze heeft niet zoveel ervaring en heeft er veel moeite mee. Aan de andere kant staat de soliste.
Op dit zelfde tijdstip is er een workshop kralen maken van klei aan de gang. Zelf de kleuren kiezen. Ik heb hele mooie gezien. Ik denk dat ik het volgende week ook ga doen. Ik mis dan 1 zang-ochtend. Het is altijd wel pittig de eerste ochtend omdat het nieuwe liedjes zijn. Van 10-11.15 uur achter elkaar. Er wordt niet gepraat.
Ik heb de vrouw van de dirigent ook weer gesproken. Zij kent Bieneke ook. Het is heel jammer dat ze woensdag a.s. alweer vertrekt.
Thuis gekomen vertelde Lex dat hij hen, Bieneke en Otto gesproken had. Hij heeft zelfs bij hen op de veranda gezeten en koffie gedronken. Het was een zeer geanimeerd gesprek over de hobby van Otto, genealogie. Hij heeft zijn stamboom, Van Wilgenburg, helemaal uitgeplozen, met alle foto's en verhalen erbij die hij maar kon achterhalen. Daar heeft hij een boek van gemaakt, deel 1. Een deel van de geschiedenis speelde zich af in Indie dat natuurlijk veel gespreksstof opleverde. Zelf hebben ze ook een rondreis gemaakt in Indonesië met "Schone streven".
Wij namen een half koffiebroodje, croissant aux raisins en daarna aan de lunch, op z'n Hollands.
Tegen 14 uur ging Lex naar de Franse conversatie. Ik probeerde wat slaap in te halen nadat ik nog een handwas had gedaan. Het was erg warm, dus de was droogt snel.
Buiten op de harde groene ligbedden lukte het me niet, dus ging ik binnen liggen. Onverwachts vloog er een straaljager over de camping. Ik lag op dat moment gelukkig binnen.
's Avonds bijtijds, Hollandse tijd, 6 uur, ons avondmaal bereid. Paella uit de diepvries, in de wok en een overgebleven kippendij, komkommersla. Er was genoeg, 1 kilo. We hebben ons buikje rond gegeten. Glaasje rosé er bij.
Om 20.30 uur naar de film in het activiteitengebouw "Le Mas". De Grace Kelly story. De titel was Frans ondertiteld en Engels gesproken. Grace werd gespeeld door Nicole Kidman. Niet geheel lijkend. Ze lijkt daar meer op Daphne Dekkers. Er was niet zo heel veel belangstelling voor.
Om 10 uur weer terug. Toen stond onze yoghurt met jam klaar. Er was nog tijd om wat te lezen met de Kobo ink-reader waarop 500 ebooks van Heiko op geladen hebben. Op de Ipad hebben we ook enkele boeken gezet, zodat we beiden tegelijkertijd kunnen lezen. Ik ben op de Kobo bezig met "De Ontsnapping" van Heleen van Rooyen, wat een fantasie maar toch wel humoristisch. Op de Ipad ben ik bezig met "Knielen op een bed viooltjes" van Jan Siebelink. Lex is op de Kobo bezig met een misdaadroman van Loes den Hollander.
De weersvoorspelling voor morgen is wat frisser en regenbuien. De Mont Ventoux wordt de laatste dagen wel vaak omgeven door donkere luchten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Marieke en Lex

Actief sinds 17 Mei 2011
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 85137

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Groene weg naar de Middellandse zee

Landen bezocht: