Maandag 8 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu Maandag 8 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu

Maandag 8 juni 2015

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Lex

10 Juni 2015 | Nederland, Utrecht

Maandag 8 juni 2015, Domain de Belezy, mooi zonnig weer, ca 30 gr.
Bijtijds opgestaan om 7.30 uur. Ontbeten, nootjes, jus O, koffie en toen om 9.30 naar de markt in Bedoin. Op de lange hoofdstraat, tot aan de Carrefour inclusief de vele pleintjes is er elke maandagmorgen een markt. Heen en weer gelopen en een paar leuke slippers, zonder die scherpe randen aan de bandjes, gekocht voor € 5. Ook twee flinke gegrilde kippenpoten gekocht voor het avondeten.
Veel etenswaar: schreeuwend dure olijfolie, allerlei saucijzen die op salamiworsten lijken, kazen, broden, olijven. Maar ook: lavendel, kleding, tassen, hoedjes, schoenen, tafelkleden €10. De buitentafel van ons huisje zou met een leuke ronde tafelkleed opgefleurd kunnen worden. De tafel is van hardhout evenals de 5 stoelen. Er zijn ook 5 slaapplaatsen in het huisje. Een tweepersoonsbed "boven" en 3 stapelbedden. Er zijn ook wollen dekens, want in het voorjaar kan het ook knap koud zijn.
Bij het vvv-kantoortje heeft Lex een fietsroute-kaart van de omgeving gehaald. Het beklimmen van de Mont Ventoux van de andere zijden zal niet goed kunnen omdat wij daarvoor veel te ver moeten fietsen. Bij dit kantoortje is het vrij wifi. De zondagseditie van de NRC konden we hier downloaden op de Ipad. Daarna gingen we op weg naar de Carrefour voor de nodige boodschappen: diepvriesgroenten, paella, zout in een flacon, flacon met knoflook, brie, appels mirtilli-jam, Griekse yoghurt, 2 dweilen voor bij de wastafel en stokbrood. Het was inmiddels al weer 13 uur, dus op het heetst van de dag en toen terugfietsen, de hoogte in naar de camping.
Daar zijn we direct gaan lunchen. De stinkkaas, Camembert, met brood en jam soldaat gemaakt, een kop koffie en toen waren we snel klaar. Omstreeks deze tijd van de dag staat ons zitje pal in de zon, dus zijn we binnen gaan eten. We hebben rechts van ons Franse buren. Zoals altijd krijgen de medebewoners bijnamen van ons. In dit geval hebben wij het over mevrouw Den Hertog en Krijn senior. 's Middags zijn we om half vier naar het zwembad gegaan om af te koelen. Het was zo warm vandaag 34 gr.
Om 17 uur was er een kennismakingsreceptie voor de nieuwe gasten. Alles over d workshops werd uitgelegd in het Frans, met af en toe een Nederlandse vertaling. Er was een hapje en een drankje. Wij waren zwaar overdressed. De meesten hadden het gebruikelijke Adam- en Eva-kostuum aan, een enkele vrouw een pareo. Je wordt er niet op aangekeken hoor. Maar het is wel apart.
Paps gaat conversatie Frans volgen. Voor mij is er weer zang. Ik heb de pianist/dirigent al gesproken. Tijdens mijn zang uurtjes is er ook kralen maken van klei, verven en bakken. Dit lijkt mij ook erg leuk, maar ik moet keuzes maken.
Na 2 roseetjes en de nodige toastjes stapten we op om Roman te bellen. Lex belde en Roman nam zelf op. Hij heeft een nieuwe fiets gekregen voor straks naar het St Vitus gymnasium. En een discolamp voor op zijn kamer. Toen we belden stonden ze op het punt om naar de Tafelberg te gaan, hapje eten met Egon, die ook jarig is, en gezin. Het wachten was nog op Aime.

Terug op ons stekje nog even relaxen en toen voor onze maaltijd gezorgd. De diepvriesboontjes in de wok, de gegrilde kip met jus opgewarmd in de magnetron. Samen met komkommersalade en stokbrood was het het smullen. Maar nu wel buiten onder de bomen aan onze tafel, echt vakantie.
Het begon vandaag ook weer te onweren boven de Mont Ventoux, maar op de camping kwam het niet. We hoorden dat er ook wel eens een mistral komt opzetten, maar vanavond nog niet in elk geval.