Vrijdag 12 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu Vrijdag 12 juni 2015 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke en Lex Wattimena - WaarBenJij.nu

Vrijdag 12 juni 2015

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Lex

13 Juni 2015 | Nederland, Utrecht

Vrijdag 12 juni 2015, Belezy, regenachtig en afgekoeld.
Bijtijds opgestaan ( nog niet uitgeslapen). Lex gaat naar het epicerietje voor de croissants. Helaas zijn ze op, heel ongebruikelijk op dat tijdstip. Wat blijkt, de bakker heeft per ongeluk zout in plaats van suiker gebruikt. Dus zijn ze afgekeurd. Ze liggen wel apart bij de kassa om gratis mee te nemen. Lex krijgt er twee mee en koopt er nog twee luxe appelflappen bij (sort of).
Gewassen en gekleed aan het ontbijt. Onze laatste Hollandse nootjes zijn oo pee op! We moeten op zoek gaan naar nieuwe. We nemen Jus O, broodje jam en koffie.
De tijd gaat zo zoetjes aan richting 10 uur. Het koor roept. De regen houdt niet op, dat is wennen. Gisteren was het nog heel warm en zonnig. Toen hebben we lang in het zwembad vertoefd en van de zon onder de bomen genoten. Vandaag moeten we het ermee doen.
Na de lunch was het een zeker moment gestopt met regenen. Tijd dus om boodschappen te doen. Op naar de enige supermarkt in de buurt, een Carrefour in Bedoin. Weer diepvries maaltijden. Is wel makkelijk, er blijven geen restanten over. We eten samen 1 kg. Couscous met gemengde groenten, kip, merengue worst en balletjes gehakt, vergezeld met gemixte sla. We drinken er 1 glaasje rode wijn bij (Ventoux). Heerlijk, we genieten er van.
Vanavond is de uitvoering van ons koortje. We hebben vanaf dinsdag elke ochtend gerepeteerd. Het is een leuk repertoire zo bij elkaar. De jazz-combo, piano, gitaar, sax en zangeres, doet ook een aantal nummers. Dan hebben we een solozanger, bas/bariton, die wat Franse chansons zingt en een aria van Mozart (Don Giovanni). En ook nog een duetje van de saxofonist, maar dan op gitaar met partner.
We hebben bijtijds gegeten en zijn ook bijtijds naar Le Mas gelopen. Het regent pijpenstelen. Om 20.30 uur zijn we begonnen. Het zaaltje was gezellig vol. Eigenlijk kon er niemand meer bij.
Om 10 uur was het afgelopen, zo gezellig Frans. Na afloop een glaasje wijn en dolce.
Gelukkig was het toen droog, of liever gezegd, het regende niet meer.
Terug op honk de twee laatste nectarines opgepeuzeld. Ze worden gauw te zacht.
De weersvoorspelling voor morgen (zaterdag): de ochtend droog, in de middag weer regen.
We maken plannen voor een fietstour, zolang het droog is.
Franse conversatie en het koor beginnen volgende week weer. We hebben een vrij weekend!

• 13 Juni 2015 - 21:42

Happy2:

Leuk om jullie verslag weer te lezen, nu nog heel relaxed in Bedoin, klinkt ook fijn.
    wanneer beginnen jullie met de Groene weg?
    Ben benieuwd hoe jullie die gaan beleven en of je veel gemak hebt van je hulpje op de fiets.
    Zal zeker met de klimmen wel schelen ,er zitten er een paar beste in. Jammer dat t weer in 'n dipje zit , gelukkig is dat in die omgeving meestal niet van lange duur.
    Gr. en geniet ervan.

• 13 Juni 2015 - 22:57

Sheila:

Waardeloos die regen. Wel lekker in Adams kostuum regen baden net als in Ind.